Invigd!

Nu har jag officiellt blivit blodgivare! Igår var jag och lämnade blod första gången! Var jävligt nervös men det gick bra, personalen är sjukt trevlig. Först gick jag och syrran ner på stan och mötte mamma för en bit mat. Det var dyrt och inte värt det! Får jag bara pausa och meddela att jag klockan ÅTTA i morse varknade av den där helvetes maskinen som typ borrar 124356543 tusen hål (låter det som) och brummar så in i helvete!! Det låter som om någon har ett fotbad på i lägenheten ovanför! Jag får typ blåmärken i tinningarna av mitt höga blodtryck för jag har bara lust att gå upp och strypa den jäveln med sladden till den där vidriga maskinen!! I need snus
Åter till ämnet.. Jag fick lägga mig ner på en utav britsarna, så sa hon något om att man tar prov varje gång så jag var beredd på att hon skulle ta sådana där rör först. Men när jag tittade satt det en sån där slang där fullt igång med att ta blod (hey! come back here!) Och vilken nål sen, menar inte att skrämma folk, men det borde heta sugrör och inte nål! Jag har sett virknålar som är smalare, huvaligen! Sen vill jag skryta med att jag har ett sk. Hb-värde på 138 (typ järn i kroppen) vilket vanligtvis ligger på 120-127 för tjejer. Mohahaha! Sköteskan sa att det var "ett kanonvärde, nästan för bra för att vara sant" Jag: "weeii" (and its all gone now)

Kommentarer
Postat av: camilla

jag vet!! man blir skit irriterad på det! allt är så plottrigt och stört. Jag fattar inte heller varför alla gillar det :/.. Neej :O, hur länge räcker kortet då? det blir påfyllning va?

2008-08-05 @ 09:37:44
URL: http://metmaskis.blogg.se/
Postat av: camilla

bra! nej jag måste också gå dit och pumpas ut på blod ;). eller jag tror att dom kommer hit ibland med en buss som man kan gå till istället ;), lite närmare

2008-08-05 @ 09:42:07
URL: http://metmaskis.blogg.se/
Postat av: Mamma Jessica [vardag, designhjälp, tävlingar]

Nej egentligen ville jag inte, ville göra abort först.. orkar inte dra hela historien igen, men läs det inlägget så förstår du :)

2008-08-05 @ 22:26:29
URL: http://jyees89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0