F som i FREDAG

åh gud, nu är du här igen, du underbara, ljuvliga fredag. Veckans höjdpunkt. Dig suktar efter redan då klockan ringer på måndags morgon.
Appropå klocka och morgon så försov jag mig (andra gången den här veckan) imorse. Sov hos Danne och jag vaknade när han gick upp första gången. När han åkte hade min klocka redan ringt en gång men jag snoozade. MEN (tony erwing uttal) vad jag inte tänkte på var att mobilen slutar alarma efter att man snoozat ett visst antal gånger. Får ta tag i jäveln på sony ericson som tyckte det var en smart idé skulle han få det hett om öronen!
Vaknar därför av att min mobil ringer (whatta hell? vem ringer "så här tidigt" tänker jag helt ovetande) "Kontoret" (får ont i magen bara jag tänker på när det ringer och displayen visar Kontoret)  Jag ser då att den lilla klockan i hörnet visar 08.19 (FAAAACK) jag svarar med min morgon röst(skrovlig, hes och grötig) "aa hallå?" malin i andra änden påpekar att angela sitter och väntar på mig (och ni ringer inte förens nu??) och säger sedan med ett irriterat(och irriterande) tonfall "vadå är du fortfarande hemma eller?" (jag trodde det var uppenbart efter 1. min uppenbart nyvakna morgonröst 2. att jag sagt att jag vaknade precis -var jag otydlig på något vis?)
Jag var nere vid bussen tio  minuter senare. Förljde efter några som verkade vara bussåkare. Väntar på bussen någon minut innan den kommer.
Kontoret ringer igen och jag får reda på att jag får ta ett annat ställe själv(whoho!). Det var faktiskt en lättnad. Jag springer in till Marie "godmorgon!" jag måste sett värre ut än vad jag trodde för jag fick ett medlidsamt ansiktuttryck av Marie.
Sätter mig sedan och väntar på SAMMA BUSS igen.. damn it!
Får jag säga det själv tycker jag inte det var så illa pinkat att vara inne en halvtimme efter att jag vaknat.
Kunden hade en söt valp som följde efter mig i huset. På både gott och ont. När jag efter några misstänktsamt tysta minuter kikar ut från badrummet och ser att hunden tuggat sönder en trasa och är inne på den andra. Efter fem minuters jagande får jag tillbaka trasan som saknar ett hörn. Den andra konstaterade jag numera som värdelös och stoppar ner trasan med tillhörande bitar i fickan (som jag fick med mig hem nu när jag tänker efter).
Det dröjer inte länge förens jag får springa och jaga byrackan igen när den stulit dammvippan från mig. Jag är van vid en tioårig 60 kilos lejonberger som inte reser sig i onödan, how would i know how to deal med den här lilla korven som sprang omkring och bet i allt den såg! (inklusive mina sockor som antagligen luktade Nalle)
Jag ska inte ens gå in på när jag skulle moppa golvet i köket.. Grejen med valpar är att de tror att allt, ALLT man gör är för att tillfredställa deras leklust, allt man gör och håller i är leksaker endast för att behaga dem och deras tänder.
Missförstå mig rätt; doggen vare adorable!

Fick mitt nya visa kort idag UTAN min bild! Whatta fuck?! Kunde inte ens glädjas åt mitt nya, fungerande kort utan hade bara bankmannens ord ekandes i huvet "jag för över alla uppgifter så du får samma kort som nu fast med visa" Det är sant som dom säger "är det för bra för att vara sant, så är det oftast det". Hell no att jag tänker betala hundra spänn igen för bilden och hell no att jag tänker ha det där tråkiga svarta kortet när jag en gång fått visa ( porompom tisshh) mitt maestro med den cute bunnyn på!

Köpte tre nya böcker idag oxå, yeeii! "Försoning", "sex liter luft" och.. vilken var den sista.. just det! "skam". Började läsa på "sex liter luft" för den var tunnast men vet inte.. Jag har bara läst några sidor och det känns som att "hur ska det här kunna utvecklas?" Det känns som "jaha.. nu har du berättat det här, så vad handlar resten av boken om?"
Tog den mest för att det var en ganska ung kille och debutant, dessutom kostade den bara 30 riksdaler.
Boken handlar om att en kille vaknar upp och alla människor är borta, låter spännande tycker man, men det känns som.. vet inte. Baksidan har redan avslöjat att man inte får reda på vad som har hänt. Och jag tror det bara är en sån där bok som ska representera något, eller har ett budskap man inte förstår.
Det tillhör ju  inte samma kategori som "i am legend", virus, han är den sista överlevaren, action.
Jätte svårt att förklara men.. Alla människor är borta och den här killen går bara runt och är själv och det ska väl representera något.

Låt den rätte komma in, avslutade jag på bara tre dagar, den var bra. Skulle vilja se filmen nu. Den var ganska grov ibland med pedofileri och sånt men den var bra. Appropå film så är den ena boken jag köpte, försoning, filmatiserad. Gillar INTE att det är filmomslaget på boken med skådespelarna, då känner jag bara "SUCK" När jag läser boken vill jag inte se keira nightly och mark wallberg framför mig! Då är allt förstört! Grejen med böcker är att man ska göra sig sin egen bild av allt och alla i den, blir sjukt irritad när det är sånna framsidor (dagens i-landsproblem). Då förstör dem hela illustrationen!

Nej nu blir det tvn en stund. Usch, vad tråkigt att bara sitta där och kolla bort fredagen känner jag! Hade lust att gå på bio och frågade sussi men fick inget svar, antar att hon jobbar, och nu är det ju ganska försent. Men men.. skönt att bara dega och ta det lugnt efter a hard days work. Nu ska jag plocka fram min Ben and Jerry´s baked alaska ur frysen.

Night nigh

Kommentarer
Postat av: camilla

Hahah! Jag tänkte tony erwing uttal innan jag hade läst det! xD

2008-12-20 @ 01:49:48
URL: http://metmaskis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0