Radio 107.5 och fika med Sandra

Var ute i U-näs idag och jag rattade som vanligt in min favvo kanal på radion; 107,5. Så bra! "Minimalt med snack, maximalt med musik, stockholms enda dansgolv" Det gör denna dag lite bättre iallafall.

Sandra ringde mig vid två tiden "vill du gå på stan?" Jag sa att det ville och behövde jag men att jag inte skulle vara inne i stan förens fem tiden
"Det är lugnt jag väntar!"
Jag: "Säker? Ska du inte åka hem emellan?"
Sandra "Näääääe de behövs inte"
Jag "okej, men du får inte tröttna!"
Jag jobbar vidare, håller på att slå ihjäl mig när jag kliver ut med blöta crocksimitationer på klinkersen. Sandra ringer klockan fyra "vart är duu? när kommer du in till stan? jag har ont i fötterna!" Vad var det jag sa!
Vi möts upp senare, Sandra hängde på lundeQ "faan va värdelöst att hänga på jobbet när man är ledig!!"
Jag vill kika lite men hon står bara och stampar så jag får ingen ro att gå igenom lushes nya tvålar eller kika igenom stockhome som jag inte varit in på förut. Vi låter som ett gift gammalt par när jag tjatar om att "jag sa ju att du skulle åka hem emellan!" Jimmie ringer och vill fika med oss men ångrar sig, sen frågar han om vi vill gå och käka med honom istället vi"jaa visst varför inte" jimmie "nej vi tar det på lördag istället, nu är jag påväg hem" *klick*.
Vi slår oss ned vid linné caffét, favorti caffé efter att jag upptäckt deras big-size tårtbitar i somras.
Vi tar två kladdiga brownies. Båda kastar i sig dom under tystnad och klagar sedan över hur ont i magarna vi fick, jag försöker tappert peta i mig den sista biten, "jag sparar det godaste till sist", men ger upp det godaste kletet i mitten efter att ha övervägt om det var värt magsmärtorna eller inte.
Robin, eller pipen (utallas på engelska) som han också kallas, Sandras boifriend kommer och hämtar oss och dom släpper av mig vid Willys efter att jag kommit på att jag lovat mammsen att köpa honung. Trodde bussen gick fem över halv men den visade sig, såklart, att den gick kvart i.
Mor min har varit hemma hela veckan utan röst så hon har knarkat fishermans friend och levt på thé.
Jag har fördjävels suttit brevid henne och tagit djupa andetag ihopp om att bli smittad ergo vara hemma. Jag verkar vara imun.
Imorgon blir det julfest> yeeii! Anna måste påminna mig om att köpa vårt gemensamma vin. Annars blir det en torr julfest.

Nu ska jag eta. kiss kiss bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0