who the hell is etage-robban?

Nu får jag ta och skärpa mig, har varit jättedålig på att skriva den här veckan. Fast å andra sidan har jag varit på så dåligt humör så jag har varken haft ork eller lust.
Hade ju tänkt skriva om förra helgen, men känns som det är lite försent nu, plus att jag så gott som glömt alla "godingar" (=roliga saker som hände). Hursom så var jag på platina med Sussi först för att sedan träffa Natta och Frida på etage senare (halv tre närmare bestämt). Härskapet på etage var kraftigt berusade och jag (relativt nykter) skämdes/underhölls av dem. Natta har den dåliga vanan att lämna ut mitt, jag upprepar MITT nummer till karlar hon stöter på på krogen (eller rättare sagt som stöter på henne), detta endast för att ha kul på min bekostnad, s.k.a. "att jävlas". Detta hände då givetvid även denna kväll. Här tänkte jag förresten göra ett avbrott och berätta om det otrevliga bemötandet jag fick i garderoben när jag skulle hänga in min jacka; jag rullar in halv tre som sagt och vill givetvis hänga in min jacka, så jag tar av mig jackan och lägger upp den på "bordet" vid garderoben i väntan på att få den inhängd. Vid den här tiden började folket dra sig hemmåt så det var många som hämtade ut sina jackor och jag tyckte det var jävligt konstigt att alla fick gå före mig(!). Tills en tjej i garderoben frågar mig "och vad väntar du på?" jag (överraskad över den korkade frågan med det uppenbara svaret) "att få hänga in min jacka" tjejen "jAahA". Tydligen trodde hon jag stod där bara för nöjes skull, jag menar, vem gör inte de.. Maken till fräck tjej.
Nåväl, tillbaka till Natta-som-ger-ut-mitt-nummer-till-okända-karlar; På väg ut från etage får jag ett sms "möt mig vid subway" Jag har ju varit med förr och fattar direkt att här har Natte varit i farten. Så jag svarar "ok, möt mig utanför" i hopp om att killen skulle ta tag i Natta utanför etage. Till min besvikelse gjorde han inte det.
Killer ringer en dag senare när jag står och bakar pepparkakor. Jag känner inte igen numret men svarar ändå.
Jag "hallå?"
han "tjaa vad gör du?"
jag "vem är det?"
h "robban"
j"vilken robban??"
h "etage robban"
j "jag känner ingen etage robban"
h "jo det gör du, var inte du på etage i lördags"
j "jo det var jag men jag pratade inte med någon robban"
h "då kommer du säkert ihåg fel namn"
j "nej jag pratade inte med någon den kvällen, du har säkert fått fel nummer"
h (suckar) "så du kommer inte ihåg någonting från den kvällen"
j "nej! eller jo det gör jag för jag var nykter, men jag vet att jag inte snackade med någon"
h "jo men kom igen gjorde du, så-- whats up?"
j (känner frustration/irritation) "ja, jag är upptagen!"
h "jaha, sitter du på toa eller?" (what?)
j (suckar) "ja det gör jag"
(hemtelefonen ringer)
j "nu måste jag svara på en annan telefon som ringer här"
h "okej jag ringer dej senare"
j "a gör det du" *klick*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0