Freaky Friday (snabb summerat)

Oj, oj, oj. What an friday! Dagen börjar i ekonomikumparken med filt och bok. Jimmie kommer och hämtar mig vid fyra och vi drar till Öregrund och käkar (ingen munorgasm där inte) För 700 spänn fick man en oxfilé med bacon, 5 futtiga bitar fläskfilé med pulversås till detta icas potatisgratäng. Efterrätt en dyr men god kladdkaka(totalvärde 7kr ) en skumgummi cheesecake. Detta sköljde man ner med en fanta och en lagercider, kaffe till desserten. Snacka om money for nothing.
         kvällen satt mathias(nykter), jimmie och jag här och drack lite cider innan vi drog ner på stan efter parkering. Mitt i allt ringer sussi "ta på dej högklackat och ett linne, vi ska ut!" Mathias gör en U-sväng och vi åker tillbaka till mej där jag får plocka med mej kläder och skor till sussi. Efter mycket om och men drog vi ned till platina, trodde vi, stället var dött. Vi knallar vidare till flurran (vid det här laget hade mina fötter redan börjat värka) där blev vi nekade i dörren (WHAT?!!) Aldrig gå med killar! Dagen efter berättade jimmie att vakten som han brukar träna med sa att jimmie och mathias borde gått först, för tjejen kommer in ändå(jag gick först). What the hell! Ignorera att jag gick med dom ist. Tillslut hamnar vi på etage (slitage) . Snusan dyker upp och även alexis. Många dryga fyllon senare, en jävel som satt och fes hela tiden och försökte få alexis att förstå att dom var tvungna att slåss, en annan idiot som höll armen om mej och satt och drog i mej (släpp för i helvete), en annan försöker dra med oss på "efterfest"(nej tack) Kvällen slutar hos alexis där sussi däckar i sängen medans alexis och jag kockar i köket; kvällens meny: några kryddiga köttbullar jag inte kommer ihåg namnet på, pasta+ketchup. Mumma. En cigg på balkongen vid fem snåret, alexis granne kommer staplandes nedanför, något berusad, tydligen en duktig kock. Sen en efterlängtat säng, på morgonen vaknar jag med sussi bredvid mej och hon övertygad om att vi förflyttat henne dit i sömnen.
          Dagen efter(eh.. senare samma dag?), lördag, té och cigg, lite zohan. Gymmet för alexis och my place för sussi och mig. vi rusar ned till stan halv tre för ärenden på glasbanken(rosé och bacardi) och svensk kassaservice. Köper sallad på uniqo och spenderar resten av dagen på wayne's. Sussi och jag skils åt och påväg hem(skavsår över hela, HELA foten) stöter jag ihop med ett gäng som har svensexa, roliga karlar! what an day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0