Lördag i Märsta, Söndag i rullsand

En härlig helg har jag haft vill jag lova! På lördagen när jag väl kom hem var det bara att hoppa in i duschen igen och göra sej redo för kvällen. Jimmie kommer och hämtar mej (markus o matte banga) efter att bytt bil och hämtat bacardi är det gasen i botten till Sigtuna. Där möter vi upp ett par kompisar till Jimmie och det dricks öl vid lajvbandet ett tag. Rätt var det är så är vi påväg i en volvo mot Märsta där vi tydligen ska ut. Spontan utgång i linne o flippflopp! Korten dras (plastic fantastic) och man får ett glas i handen med jämna mellanrum. Man dansade så svetten glänste i pannan och fan va kul det var! Kvällen går undan och sedan står vi ute och väntar på matte strax efter 3. En grinandes tjej springer förbi och en kille efter "sluta vara så jävla dramatisk!!" Vilken syn! Matte hämtar oss och för att inte sitta livrädd hela vägen  så bestämmer jag mej för att somna, när jag vaknar är vi i uppsala och det är ljust (fan va deprimerande). Tackar för skjutsen och går o lägger mig.
                Fyra timmar senare ringer sandra och väcker mig, klockan är nio och vi ska göra en familjetripp ut till rullsand. Jag klär på mig på 10, hoppas jag har med mig allt och går ut till bilen. Vi möter upp de andra (mamma, ola, christian och louise) vid dragon gate och kör sedan vidare. Jag sitter och bakishuttrar i bilen. Väl framme breder vi ut filtarna och läger oss de här är livet! Vi spenderar hela dan vid denna underbara fristad av sand och åker inte hem förens halv sju. Vill bara dit igen! På kvällen kommer Jimmie hit och vi spelar tvspel sedan drar han hem vid halv ett då han skulle jobba dan efter. Härliga helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0