Chill hos Jimmie

Dagen börjar med att jag kämpar mig upp. Vet inte vad som hänt men nu för tiden vaknar jag inte av väckarklockan, eller inte förens en halvtimme senare. Tror jag stänger av klockan i sömnen. Har gjort så i tre dagar nu, därav en rejäl försovning i måndags. PInsamt. På grund av detta gick jag inte upp förens halv sju imorse och jag måste ta bussen vid sju för att hinna in i bra tid och inte tio minuter efter åtta. Där rök min lugna morgon. Hade tänkt ta det lugnt vid frukostbordet och läsa min senaste läckberg jag inhandlat. Så blev det inte. Det blev istället påklädning och frukost påväg till bussen. Visst jag hade en halvtimme på mig men det går inte fort på morgonen. Man är seg som jag vet inte vad. Alla rörelser går i ultra rapid så det som borde ta en minut tar fem. Till min förvåning ringer mobilen "anna hem". 
        Jag hoppas hon ska säga att hon försvit sig och tar samma buss som mig, alternativt "jag har försovit mig, kommer in senare, du kan somna om". Så var inte fallet. Hon hade blivit krassligare under natten stackarn och kunde inte jobba. Hon var bara gullig nog att tala om det innan jag står på kontoret som ett fån.
          Väl uppe på kontoret tar jag en kopp kaffe och väntar på att få reda på hur dagen kommer arta sig. Utan Anna skulle det bli en lång dag! M talar om att E är på väg in och jag sätte mig med min kopp för att vänta. M frågar om jag vill bli av med någon kund "gärna om det går" sagt och gjort.
           TIden går. Ingen E.
Efter en stund bestämmer vi att jag tar ena kunden och dumpar resten på någon annan. Yes! Dagen räddad.
Tjugo minuter över åtta packar jag ihop och går. Skulle vara där halv..
Dagen rullade på och kändes riktigt skönt att jag kom undan så lätt. Åker in till stan för att hoppa på nästa buss ut mot sunnersta där jag tänkte skriva ut lite cv:n på mammas salong. När jag står inne på hemköp ringer Jimmie och undrar om jag vill hitta på något. Det är bra att ha en sjukskriven och utträkad kompis som är free any time. Vi bestämmer att han ska hämta mig i sunnersta senare.
Ställer mig och väntar otåligt vid bussen som som vanligt är försenad (ska det ta 10 minuter från station till dradarbrunn??)
Jag stress-skriver ihop en halvtaskig cv efter att Ola stått och trampat i dörren i väntan på att få skriva klart fakturor.
När jag är klar kollar jag på en jack som hänger över en stol i "köksdelen". "Är det där Sandras jacka" undrar jag. "Ja" svarar mamma. "Vad gör den här?" frågar jag och har ett korkat uttryck i ansiktet. "Ja, hon är ju här". Va?? Hur kunde jag missa det? Jag stoppar ut huvudet utanför skynket och mycket riktigt sitter Sandra där med nyfärgat hår (två tummar upp). "Mäh! Inte såg jag att det var du som satt där!"
Jag slår mig ner och vi snackar. Jimmie ringer och dyker snart upp. Jag kommer på att jag kan passa på att platta håret efter att ha sett mig själv i spegeln. 
Jimmie och jag åker en stund senare. Jag kommer på att jag måste ha träningskläder med mig och det blir en snabb visit i rasbo innan vi drar vidare mot allmunge. Hos JImmie serveras det kyckling med potatisgratäng mumma!
Vi sitter och kollar internet och lyssnar musik på hans hemma bio system (bra att ha en pryl-bögs kompis).  
Vi ska kolla film och jag bestämmer att vi ska se "1408" en liten skräckis. Den var helt ok (3/5) och jag stickar på min halsduk jag tog med mig. Det är 4:e gången tror jag som jag börjar om. Det beror på att garnet tar slut och jag inte har tönkt på att köpa nytt och då jag tycker det är kul att sticka så börjar jag om hela tiden istället för att vänta på nytt garn. Men den här vintern tänker jag nog bli klar och faktiskt använda halsduken.
 Fick en beställing på en halsduk åt Jimmie också. Nästa steg blir att lära mig göra sockor.
När jag får lön sticker (hehe) jag nog förbi garaffären för att inhandla lite.
Jimmie somnade under filmen så nu passade jag på att sitta här vid bioduken och skriva av mig lite.
Tyvärr snusar Jimmie så jag har redan tagit tre snus ikväll (fan mig själv!!) Det blir bara svårare om man slarvar har jag märkt, men det är som att släppa in ett barn i en godisbutik och säga "ta det du vill" så fort någon kompis har snus på sig. Tog en snus av Sussi när vi fikade i måndags också. Redan på kvällen började jag omedvetet leta efter dosan när jag låg och läste. Det blir som att börja om när jag väl tar en. Hm.. men men jag har iallafall inte köpt någon mer dosa och så ska det förbli! Nu när jag kickat igång snus-suget igen har förtäringen av torkad frukt och nötter ökat. Bra Madde, ersätt ett beroende med ett annat! Men man får iallafall inte mun-cancer av nötter.. Eller vad vet jag, man verkar ju få cancer av det mesta nu för tiden om man ska tro på vad tidningarna skriver.
Nej, jag är fortfarande en föredetta snusare! Hade en förbjuden tanke idag att "bara" köpa en dosa och ta för att unna mig ibland. Men det kommer nog inte bli aktuellt. Ska man sluta ska man sluta helt. Kan ju inte gå och små snusa, det gills inte! Nej nu blev det för mycket "tänka högt" skriverier.

Måste sova, min själv-plågare där.
Se ya'll

PS. Helena, vart var du imorse?? DS.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Den blivande halsduken var jättefin :). Du får ta med mig till garnaffären och hjälpa mig att välja ut vad jag ska köpa :P. Fan. Jag har inte ens några stickor :/.. Vi måste ha syjunta sen tycker jag ;D

2008-11-20 @ 20:50:22
URL: http://metmaskis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0