Dax att sammanfatta lördagen










Efter mycket om och men tänkte jag ta tag i att skriva om lördagen, något sådan ska ju inte mina trogna blogg-läsare gå miste om!
                   Dagen börjar med att jag klär på mig och åker till Gränby (som vanligt). Tänkte köpa något åt Camilla eftersom jag inte hade gjort det än. Tänker att jag har "all tid i världen" men när klockan börjar närma sig fyra och jag fortfarande står där utan present börjar svett pärlorna tränga fram i pannan. Stod och bläddrade i teknikmagasinets prylbibel i en timme utan att kunna bestämma mig för något som inte bara var kul i fem minuter. 
             Tillslut blev det en *piip* (Det får hon se imorgon... om jag inte glömmer les present)
Det blev att åka hem och hoppa in i duschen, no time att raka benen! (vilket kan förklara en dröm jag kommer skriva mer om strax)
Sminkar mig och kastar på mig kläder och springer ut till bussen. Sitter på bussen "FACK!!" -jag glömde påsen jag hade ställt fram på köksbänken; camillas present, mitt dricka + kortlek (sanning eller konsekvens). Skit förbannad (kom ihåg min snus-brist som förvärrar varje agrissions-anfall 10 ggr.
          Sitter med dunkande halvpulsåder resten av resan till stan.
Hoppar på bussen mot Helena och möter där Johanna och Johanna som skulle setill att jag kom med bussen!
Vi småpratar med chaffören som är trevlig och hjälper oss komma av rätt.
Anna, Camilla och Helena står ute på trappan "heeeej!"
Vi går in och slår oss ner och snackar, jag förbannar mig själv för att ha glömt allting. Sen var det dags för present öppning för min del *yeeeeiiii!!* Jag fick två jätte fina tröjor och en mega penna + ett inramat, homema(i)de kort. Blev jätte glad:D
              Det spelas musik och äts chips. Rätt som det är är det dags att gå till bussen. Jag förvantar mig att vi ska gå den lilla grusvägen från huset och ta bussen därifrån men nej då, vi ska tydligen gå från stora vägen! Blir tvungen att byta skor igen mitt ute i mörkret, Camilla är snäll och väntar med mig.
Hela vägen går vi och snackar massa olika repliker; "MIIILLLLAAAAA -och hamna i fel klack" "JAG TOG FÖR VARMT PÅ MIG!!" Tillslut står vi vid bussen, kolsvart. Anna bländar alla med sin super-ficklampa. Helena försöker fördjävels ta kort med sin nya "bond"-mobil. Camilla och jag upprepar "Anna phiil" (uttalas på danska) Anna: "det låter som en jävla polis-serie!" Camilla och jag kollar på varandra och garvar "men det är ju de" Anna garvar "Jaha!"
Bussen kommer och vi dricker den äckliga "bussgroggen" Johanna och Johanna gjort iordning.
Väl i stan är det adjö för Camilla och raka vägen mot flustret för oss andra(nästan) Helena, Johanna och Johanna är tvugna att fyllekäka på donken. Anna och jag går mot flustret. Glider in och går mot baren, verkar vara fullt med folk.
Vi glider runt och dansar en stund och råkar börja dansa med en kille, som senare "bjuder in" sin kompis att dansa med oss. "passar perfekt" hade han tydligen sagt till Anna och kikat menande mot mig och hans kompis. "I think not".
Möter Helena och Johanna x2. Kvällen goes on. Jonas ringer och jag blir glad! Men min mobil dör, jäkla tur att jag tog med två! Så jag byter och ringer upp jonas som tycker vi ska komma dit "jag kan ju hämta er och köra hem er sen". Jag säger att jag ska ringa när vi vill dra. Dansar lite, kollar konstiga människor. Tappar bort Helena och Johannorna. Anna och jag börjar bli lite off framåt småtimmarna. Jag tappade helt humöret. Är man ute brukar man ju bli sjukt socialt, pratar med allt och alla. Men det orkade vi bara inte tillslut. En kille kom och satte sig vid vårat bord, beredd att luta sig fram och snacka; Anna och jag lutar oss mot varandra "jag orkar fan inte vara trevlig" "vi går, vi går" "gå bara". Jag träffade dock på Thomas, det var kul, men såg honom inte ngt mer den kvällen. Vid ett annat tillfälle sätter sig jag och Anna vid slutändan av en lång soffa. Några killar längst in i hörnet "här är det ledigt" och klappar på sätet. Vi "hehe mm(det är det här med)" *kollar bort*.
Efter ett tag ringer jag upp Jonas och han kommer och hämtar oss, var verkligen kul att träffa honom igen. Vi drar hem till honom och sitter där och snackar efter att tagit driven på max. Efter ett tag börjar Anna skruva på sig "jag vill inte komma hem senare än tre!" Så vi packar ihop oss och åker.
Tackar för skjutsen och slår igen dörren, ännu en lördag slut.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Visst är det tråkigt när ingen kommenterar :(. Bussgroggen var verkligen äcklig, men det var faktiskt Helena som blandade den...

2008-11-05 @ 21:15:51
URL: http://knasfibbla.blogg.se/
Postat av: camilla

Hahahaah! "det låter som en jävla polis-serie!" xD

2008-11-07 @ 19:46:22
URL: http://metmaskis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0