Snöstorm @ Uppsala

Vaknade imorse av att Anna ringde "vi är insnöade" (vi = alla längst 288an). Jag kliver nyvaket upp och det tar ett tag innan jag fattar någonting. Går ner i köket och ser att man inte ens kan se ut genom det ena köksfönstret då det var täckt av snö. Öppnar dörren och kikar ut i farstukvisten och ser att det snöat in genom den lilla glipan mellan dörren och dörrkarmen. Tittar ut och ser att det snöar regält.. vertikalt. Kliver in igen och släpper ut Nalle  som envist står och glor på dörren. När han kom tillbaka hade vi en vit hund.
Bussarna var inställda så det gick inte att ta sig till jobbet. Ut på vägarna skulle man inte om man absolut inte behövde varnade de på radion.
Så det blev en dag med snöröjning och vedhämtning. Mamma och jag tar en skogspromenad. Bra träning då det var höga knän som gällde -på vissa ställen nådde snön upp till midjan(!).
Dagen har verkligen flygit förbi. Imorgon blir det lön och desperata hemmafruar.. YEEII

Kommentarer
Postat av: sanna

en riktig vinter alltså :) skönt o få en ledig dag oxå :)

2008-11-24 @ 20:38:58
Postat av: Camilla

jag ville oxå vara hemma! :(.. Det var lite trixigt med tåget i morse, lokföraren fick gå ut och skotta vid varenda växel :P.. Synd att jag inte tog tåget som gick efter mitt, det tappade ett lok :|. Då hade jag fått vara hemma

2008-11-24 @ 20:50:13
URL: http://metmaskis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0