Bowling, krogen och batmobiler del 1






På bussen, Matte kämpar med min vaselinburk



Dags att redovisa helgen. Känner att jag redan börjar glömma(kan det bero på den där dimman jag varit i sen i fredags?) så här gäller det att skriva snabbt. I fredags hade jag en riktig dryg dag med Marie w, men cash is king som man säger.
Kommer hem, skit seg. Sätter mig o kollar tvn och hoppar sedan in i duschen. Sussi och jag spekulerar på att gå ut, Matte ringer och är oxå partysugen. Hade snackat med Matte#2(aka "nordis" som Sandra och jag brukar säga) tidigare och han tyckte jag kunde hänga med och bowla om jag ville, man är ju inte den som är den så jag bestämmer mig för att jag hänger med och bowlar för att sedan möta Sussi i stan. Klockan är 18.00 och Nordis sms:ar "vi hämtar dig tio i sju". Då ligger jag nyduschad och läser min spännande bok. Fack! Jag som hatar att stressa(jag vet att du garvar Anna piihl). Jag drar mig kvar ett tag i sängen, hade ju tänkt sova lite så man skulle vara pigg. Är ju inte värsta mörten efter att ha jobbat hela dagen. Men jag pinar mig ner och börjar sminka mig. Plötsligt är klockan kvart i sju och jag med mitt blöta hår får panik. Jag har sån tur att dem är försenade och jag hinner torka och platta håret innan jag kastar (bokstavligen) på mig kläderna och ut genom dörren. Bilen var ganska full så vi sitter och 'myser' fyra pers i baksätet. Får en corona i handen men mådde ganska illa eftersom jag inte hunnit äta någonting. Nordis frågar om jag har med mig egna bowlingskor och syftar på mina sneakers jag packat ner i väskan(har märkt att det är väl värt att släpa på ett par extra skor efter flertalet gånger man haltat till bussen med skavsår och blåsor efter en rejäl krogrunda) Jag säger att det är klart jag har det och fyller med i att jag även har med mig mitt privata klot.
Han börjar sedan berätta för sin kompis(som tydligen var en höjdare på bowling) att "tjejen bredvid mig här" har tävlat i bowling och är skit duktig etc etc. Varpå jag bara sitter och garvar bredvid. Det skulle snart bli uppenbart att så var inte fallet... långt ifrån.
Vi andländer vid fyrihov och Matte suckar åt min odruckna corona som åker i papperskorgen. Vi bowlar fram till nio. Tyckte jag var hyffsad i början men sen började klotet dra sig till rännan. Jag kom iallafall inte sist!(Tror jag)  Matte muttrade över sin andra placering "jag åkte inte hit för att bli tvåa". Matte och jag blir sugna på krogen medans resten av gänget röstar för singstar back home. Klockan var bara nio så vi åker tillbaka till rasbo till emma och koffes house(tror de  hette så??) Jag som älskar tv-spel får till min förtjusning en buzz dosa i handen, ingen har någon vidare lust att förklara hur det går till, de verkade tycka att jag skulle fatta det ändå, så jag var lite seg i början men vann faktiskt en omgång (tema filmer för barn -vad säger det om min karaktär?). Sen blir det singstar och jag imponerar på dem genom att vara en riktig fena på det(dom behövde ju inte veta att jag har det hemma och därav haft många timmars övning). Hux flux så har klockan blivit elva och vi får skjuts ner till bussen.
Självklart var det några drägg längst bak som förde ett jävla liv. I stan stannar bussen vid ett rödljus och några av asen har redan ställt sig upp och tydligen slog en kille i skallen i inbromsningen varpå han med några steg är framme vid den kvinnliga chaffören. Hon har stannat och klivit ur '¨båset' eftersom någon har tagit loss en hammare och hon ber den som har gjort det att sätta tillbaka den. Den testosteron och alkoholpåverkade killen skriker till chaffören att "DUU SKALLA' MEEEEJ JÄÄVVLAAA IIIIIDIIIIOOOOOOT!" och andra fula ord. Sån jävla ollonskalle! Snacka om att han hade agrition att ta ut. Måste blivit dumpad av tjejen eller ha en liten penis eller liknande. Vet han inte att man sitter tills bussen stannat? Det fick jag lära mig i ettan. Men det är klart, med tanke på hans iq-nivå har han kanske inte gått i skolan.
Jag fäller kommentaren "tror du han kommer bli utkastad från krogen senare ikväll eller.." Vilket jag kan sätta min högra arm på att det hände. Vi går mot platina, vilket visar sig vara stängt (är det sant att dem bara har öppet på lördagar??) Går vidare till flustret. Och jag tvingar matte att gå och prova om han kommer in. Det gör han inte, men hälsar på en gubbe han ser utanför som visar sig vara hans gamla lärare. Han kommer fram mot oss och glor ohämnat på mig med en sliskig blick. Han pratar med Matte men står obehagligt nära och stirrar på mig. Jag "hehe.." *kollar mig omkring* Matte säger när vi går vidare "märkte du hur han glodde på dej?" Jo tack.. mer än väl.. *ryser*.
Kom på att jag glömde skriva att jag träffade Adde(pojkvän till en gammalkompis) när vi bowla. Karatefull som vanligt. Han babblar på, han är ju rolig iallafall men inte speciellt diskret. Han tyckte jag skulle komma ut till deras hus och sluta vara så tjurig över katterna (en lång historia). Han frågar hur det går med fredde och lägger sedan till med hög röst "eller är det någon annan du raggar på nu eller??" och ser sig omkring "vem?" jag:"ingen" han "vem?? säg då" jag "han i vit tröja" och pekar på en gubbe med flint. Adde "han? han i vitt? (pekar han oxå) nejmen han var gullig Madde, jag tycker det" sluddrar han på det där viset som när man försöker övertala någon att det man säger är sant.
Hans sällskap stannar oxå och hälsar på mig och han tycker jag skulle komma till flustret senare (det var tydligen Addes "lagbas", han var ut med jobbet). Senare stapplar Adde fram till mig och tycker att jag ska umgås med lagbasen "han var lite sugen på att gå över till dej" fick jag höra (Adde försöker alltid para ihop mig med sina kompisar, tror det är en oskriven lag killar emellan).

Tillbaka till stan och krogletandet. Vi lunkade vidare mot dragarbrunn och konstaterade att vi gått omkring i 45 min och att vi nog fick snabba på lite om  vi ville hinna in. Vi står i korsningen mellan etage och people och funderar på vart vi ska gå in. Jag har förut sagt att jag aldrig sätter min fot på people igen, men kände för att dra in där nu bara för att man hatar stället så mycket. Komma in och röja med alla fjortisar. Vi bestämmer att vi ska singla slant om saken. Det blev etage. Vi var lite besvikna över slant resultatet så Matte tycker "kasta-skon-och-se-vart-den-pekar" ska avgöra. Skon pekar mot people och vi böjer oss för ödets vilja. Väl inne tar vi plats på dansgolvet och gör oss löjliga. Går in till andra dansgolvet och ser att scenen är framplockad. Tre killar med hybris, pilotglajjor och militärvästar tar plats på scenen, det syntes hur heta dem tyckte att de var. Matte och jag kollar på varann "vilka fan är det där??"(gick in på peoples hemsida idag och såg att det tydligen var starpilots) Träffar på Jonas(äntligen singel) i vimmlet "heeeej!!". Vi dansar vidare men en stund senare hamnar vi i två fåtöljer där vi sitter och gäspar. Kollar på varann "ska vi dra?" Vi går ut och vi sätter oss på en bänk där jag kan byta skor. Bestämmer att vi borde käka. Åter igen kastar vi skon (subway eller donken) och efter att ha kastat två gånger går vi mot donken. Väl där stöter vi på pingvin-mannen(se bild). Jag frågar varför man klär ut sig till pingvin en vanlig fredagskväll. Tydligen hade det något att göra med att läkarna var ute och festade och, antar jag, hade maskerad. Jag köper en mcflurry med daim och tigger tuggor av Mattes cheesburgare.
     Vi går mot bussen. Fullproppad som vanligt, luktar spya, också som vanligt. När jag sedan ska plinga fungerar inte plingklockan(hur stor är chansen att alla UTOM min funkade??) och jag får snällt hoppa av vid macken. Matte är glad att han slipper gå i mörkret själv. Hos honom spelar vi supermario på 8-bitars. Då var den fredagen slut.  

Kommentarer
Postat av: Sis

Preklin, namnet på läkarnas gasque. Du minns väl Torsten i fiskpinnekostym? Det var den tillställningen han hade varit på då :D

2008-11-19 @ 18:12:31
Postat av: SVAR

Haha jaha:D där ser man!

så torsten var inte med i år eller?

2008-11-19 @ 19:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0