Wax-on wax-off

ignorerar minnesbilden  av en liten
varningstext i instruktionsbladet
 "får ej användas på brösten,
ögonbrynen eller intima områden".
Äh! tänker jag och kletar på mer wax.



Idag vaxade jag benen.
Efter jobbet(som jag tänkte sammanfatta imorgon) gick jag in på åhléns och köpte en burk wax samt en ansiktsmask. Jag gick och tränade, solde och åkte med mamsen hem. Stänger in mig på toa. Öppnade förpackningen(det här skulle jag ha överstökat så fort som möjligt) och plockar fram bruksanvisningen. Lätt kallsvettig sätter jag mig i köket och läser noggrannt igenom instruktionerna. Hoppar som vanligt över "allergi/känslighets testet" (vem fan och lust att sitta i 4 timmar med wax på ena underarmen?) och "skönhets tipset" ; 'peela huden 24h innan vaxing för bästa resultat' (vem fan har tid att vänta i 24 timmar?!) Jag stoppar in waxet i micron och värmer i 45 sek (mycket smidigt måste jag säga). Och rör sedan om. Pinnen visar "no!" och jag får fortsätta röra tills det svalnar lite.
På toan igen. Jag är nu förberedd på intensiv smärta i 1 timme. Stålsätter mig och kletar på lite vax på smalbenet. Tar några djupa andetag och rycker sedan 'snabbt och bestämt' bort remsan och känner...... ingenting! Häpet håller jag upp remsan som nu tillsammans med hår och hårsäckar vaxet sitter på. Var det allt? Lurad kände jag mig. Lättad, men lurad. Varför har jag inte gjort det här tidigare?! Gjorde det inte ondare?? Vafan var det alla gnällde om egentligen. Det tar en stund men går smidigare ju mer jag får in tekniken. Vips så är mina ben färdig waxade! Känner fortfarande lite korta strån under händerna men inga svarta, tjocka sticker fram mer. Waxet var ju så smidigt att man inte bara kunde använda det på benen utan under armarna, i ansiktet och till bikinilinjen. Under armarna -aldig i livet, tänkte jag, den går jag inte på. Då kommer jag få gå som en fågelskrämma med armarna utsträckta  veckan ut. Bikinilinjen var däremot något jag ville testa på. Sagt och gjort.
Jävlar, ja det kändes lite mer det! Får trycka med handen mot huden en stund efteråt som instruktionerna rådde till. Babylen på les bikini-line. Men jag nöjde mig inte, nej då, här ville man spara på bökandet som rakhyvel innebär så jag tycker jag kan vaxa lite mer än bara precis vid troskanten och ignorerar minnesbilden  av en liten varningstext i instruktionsbladet "får ej användas på brösten, ögonbrynen eller intima områden". Äh! tänker jag och kletar på mer wax. Klappar på remsan. Tar tag i toppen av remsan, sträcker ut huden och rycker. "FAAACKK-HELVETES-JÄÄVLA-SKIIT-ARSEL-MOTHERFUCKER!!!" var några av de ord samtliga boende i Rasbo trakten fick höra 19.07 den 12/11 tvåtusenåtta. Jag ligger på det kalla stengolvet med ihopknipet ansikte och knäna under hakan. Minns med ens min syster när hon griper tag i min krage och väser "göör det iiinteee!!" efter att jag frågat henne hur vaxningen var efter att själv  varit sugen på att prova.
Om jag bara lyssnat på de kloka orden, om jag säger såhär; jag har blåmärken.... söderut.
Call me crazy men jag funderar på att köpa "riktigt" wax som är anpassat för de nedre regionerna. Inbillar mig att det ska göra mindre ont då. Vad gör man inte för att slippa rakhyveln! (Och killarna kallar oss galna?)
Nu ska jag sova, har en helvetes dag imorgon. FACK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0