Fredagsmys hos syrran

Fan vilken jobbig dag jag haft! Fattade verkligen inte varför jag envisades med att åka och jobba, vad tänkte jag med?? Tog dubbelt så lång tid som vanligt och jag knatade igenom dagen som en zoombie! Kom hem så mycket senare än vad jag brukar göra, men blev på bättre humör när jag närmade mig huset och fick se Nalle med viftande svans kom springande mot mig för att möta upp mig, vanligtvis när han ser en brukar han vänta in en en aning för att slippa springa så långt men nu kom han i full galopp, han måste känt sig ohyggligt ensam hela dagen då mamma och ola låg utslagna på övervåningen. 
             Nalles självklara upprymdhet och framför allt glädje är något jag förundrar hos alla hundar(iallafall de flesta). Sådan villkorslös kärlek man får av dessa varelser som gör sig väl förtjänt av nicknamet människans bästa vän. Skulle alla människor ha samma lätta 'lev i nuet' sinne som hundar skulle världen se bra annorlunda ut. 
               Jag är så tacksam över att alltid få ett varmt välkomnande av Nalle efter tuffa dagar som denna(och alla andra dagar med för den delen) att mitt dåliga humör var som bortblåst!

Duschade, gick och la mig. Klädde på mig och åkte till syrran. Vi kollade idol och gick till ica och köpte glass och sura nappar. Bråkade om vilken film vi skulle se (we own the night eller sweeney todd) tillslut blev det sweeney todd efter att kattas korridorskompis undrade vad det var vi funderade över då det självklara valet borde vara sweeney. Så sweeney it was. Filmen var bra, det är ju en musikal, men den var bra, läckra färger och man gillade att dom sjöng(speciellt depp) och framför allt var Johnny inte helt fel att vila ögonen på. 
The end
             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0