Help wanted

Isnt sheee looveellyyyy 
Anna satte den låten i huvet på mig idag. Men det ångrade hon nog för jag gick och nynnade på den resten av dagen.
Är så slut nu, hade tre ställen idag, usch ryser när jag tänker tillbaka på det! 
          Men så jvla skönt att den här dagen är avklarad, en dag mindre kvar till fredag!
Som tur är är det desperate housewifes (tror jag stavar rätt??) ikväll så man har något att se fram emot, annars skulle tisdagar vara dubbelt så jobbiga. Varje gång man tänker på att "faan det är bara tisdag" så kommer man på tisdag=dhw=yeeiii. Och nu när tisdagen är avklarad så tänker man "det är onsdag imorgon och efter onsdag är det torsdag och då är praktiskt taget veckan slut!" Det gäller att se frammåt!
         Ibland tror jag att jag är halv-dyslektiker, kan man vara det? Jag tycker mig kunna vara helt ordblind ibland. Kan skriva ett ord så tycker jag det ser konstigt ut fast jag inte ser felet. Känns det igen av någon?
Det finns nog mycket som man tror man är ensam om som man inte 'vågar' säga till folk, men så ser man ett program eller läser i tidningen eller pratar med någon som vågar säga det och upptäcker att man nog inte alls är ensam och att man kanske inte är så knäpp som man tror.
Nej, nu känner jag mg inge kreativ och explorer håller på att kuka ur, blir galen! Det har krånglat ett par dagar nu, fryser och "svarar inte", men jag har ju ingen aning om vad jag ska göra åt det. Har väl nått virus som sakta men säkert förstör min dator utan att jag vet det.

Just det, har två saker på hjärnan som jag funderar på och har lite beslutsångest över:

1) köpa mobil -onödigt eller inte? kommer jag ångra mig efter en vecka eller kommer jag i slutändan vara glad att jag köte den? Har kollat in den och ska förmodligen köpa den på fredag. Hjälp! Hatar att ha beslutsångest! Speciellt när ett misstag kan betyda att man kastat pengarna i sjön. Å andra sidan så behöver jag ju ny, alla som får sms av mej förstår varför; fyra knappar har slutat fungera (misstänker att det beror på en fuktskada sen jag gick på dyblöta-mickelsmäss) däribland mellanslagsknappen, mycket frustrerande. Sen är den lite allmänt knäpp. Ett minus med telefonen jag ska köpa isf är väl att det inte finns svensk meny.. Ett litet minus men är det så mycket att bry sig om? Mest irriterande isf kan ju vara att det inte finns å,ä,ö. Sen finns det ju mycket billigare mobiler än den jag spanat in mig på. Men ska jag köpa kan jag väl lika gärna köpa ordentligt? Jag har ju min mobil hos pappa, bara det att den behöver lagas den med. Men det känns som att det kommer rinna ut i sanden..har ju knappt använt den ordentligt sen jag fick den eftersom den varit knäpp från början. Sen undrar jag vafan jag gör med mobilerna egentligen? Samma problem jag fick med min förra(som väntar på att lagas) fick jag med den jag lånar av pappa nu. Är det abonnemanget som är knasigt eller? Orkar inte förklara hur den håller på heller när den knasar sig för det krävs typ ett a4 papper för att skriva upp förklaringen på det.


2) Sluta snusa. Jag lever på sista enkronorna av lönen och snuset är så gott som slut. Ska jag ta tag i att sluta snusa? Jag vet inte om jag har viljan som krävs! Jag trivs ju med att snusa, men det är samtidigt jobbigt att vara beroende av någonting. Ska jag passa på nu när jag ändå inte kommer ha cash på ett par dagar?
Jag kan alltid tigga åt mej pengar om jag väl vill men..
Jag är mest rädd för det monster jag kommer förvandlas till när abstinensen väl kickar igång. Jag vet mycket väl att jag inte funkar utan snus på morgonen. Hittar jag bara viljan så kommer det gå, det tvivlar jag inte på, men om jag fortsätter vela så här så kommer jag aldrig klara det. Mamma och Ola räknade ut hur mycket jag lägger ut på snus varje år/månad och det var fan inte kul att tänka på hur mycket pengar jag princip stoppar i käften för att 20 minuter senare kasta. Skulle jag lägga undan pengar för snuset, spara det istället så skulle jag få en jävligt schysst utlandsresa varje år.
Många undrar nog vad det är att fundera över men jag älskar ju mitt kära rapé!

Tar gärna emot synpunker om dessa två funderingar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0