Helg!

"Nöjd kastar jag tidningen i en
hög och kryper ner i sängen lugn
vid tanken på att flugan numera
bara är en fläck på den vita listen"




Efter i jobbet igår hade syrran och jag bestämt att vi skulle ses för en fika/lunch, det var ett tag sen vi hade setts.
På väg till stan ringer jag och vi bestämmer att vi ska ses på Uniqo. Jag änländer först och möter en kille i dörren(anställd) han tittar ut genom dörren som stängs efter mig och säger "ska du äta här?" Jag tittar mig omkring, kollar ut genom dörren jag just kom in genom för att få en glimt av den han pratar med, men kan inte se någon. Jag ett extra varv med huvudet, förvånad: "pratar du med mej?" han (kollar fortfarande ut genom dörren) "självklart" jag "ja, men jag väntar på en person" han pekar mot ett bord längst in i rummet "det blev precis ett bord ledigt vid fönstret" jag (förstår inte varför jag inte får välja bord själv) "tack" och börjar tränga mig fram till bordet. Bordet står ungefär en handlängd från ett annat bord med ett sällskap på fyra personer och jag känner mig lite generad som tränger mig ner och praktiskt taget gör dem sällskap.
               Ett skämt (som jag tror jag ska berätta för Ingrid sen, nog bara hon som skulle uppskatta det) bubblar upp i mitt huvud vid det trånga bordet; "ursäkta (stäcker upp handen till servitören) den jag väntar på är väldigt fet, asså han har skit fet röv så jag tror inte vi får plats här"
En stund senare kommer även syrran. Hon köper en sallad och jag nöjer mig med en kokosboll och en latte. Jag börjar öppna (som jag trodde var) min choklad bit jag fått med kaffet Katta"men! vad gör du?? det där är ju min!" (hon hade lagt sin köpta chokladbit på min kokosbolls-talrik) vi skrattar och jag(besviken) "jaha, jag trodde jag fick den till kaffet".
Hon räcker över ett paket "grattis i efterskott!"
Jag öppnar paket som vid första anblicken bara verkar inehålla wellpapp men ett kuvert ramlar ut; nack- och axelmasage på relax house -faaan va sköönt! Precis vad mina fiolsträngar till axlar behöver! Äntligen kanske jag blir av med min punkt på höger skuldra.
            Får ett sms av sussi "yo! är i stan är du in the neighbourhood?" Syrran ska jobba så jag går(springer och trampar snett med min stukade fot) och möter sedan Sussi vid åhléns. Vi hälsar och kramar varandra varapå en man (50+) stannar upp "ska ni inte pussas också?" Vi tittar på varandra "va?" han höjer händerna som att han tar en bild och upprepar "pussas" Sussi och jag tittar på varandra. Karln fortsätter "ja, vissa är ju lesbiska och homosexuella och bisexuella och allt vad det är" Jag noterar något som ser ut som spya på hans jacka. Han babblar på (så mycket att allt inte koms ihåg) om religon, man pussas i olika religioner när man hälsar, vi svenskar är så stressade, vad tyckte vi om invandringen? 
          Tillslut avbruter jag "nej ska vi ta och gå eller?" till Sussi och han fattar piken "jaja, ni får fortsätta, ha det bra!"
Vi börjar gå och brister ut i skratt när vi inte kan se honom längre, varför händer sånt här alltid oss?
"En afterworkare skulle inte sitta fel" säger sussi menande och jag pekar mot terassen "terassen?" Sagt och gjort, snart sitter vi där med varsin stor stark. Najs. Jag går för att beställa en till åt Sussi och hon i baren frågar vad jag vill ha, "en stor stark" hon "vilken" jag:"spelar ingen roll, så länge den är ljus" hon häller till min förvånelse upp en mörk öl i ett stort glas. Jag går tillbaka och sträcker skamset fram glaset till Sussi; "mök??"
          Två glas och mycket snack och sällskap senare har klockan hunnit blivit sex och det är dags att bege sig. Ölen satt där dem skulle kan jag säga och på hemköp är vi lite väl högljudda och otrevliga (vi var ju inte aspackade men väl salongsberusade) och skills sedan av vid bussen. 
          Jag kommer hem till ett tomt hus och spenderar tiden (skit trött!) framför tvn och datorn. Ville verkligen sova och fattar inte varför jag bara inte gick och lade mig. Klockan tickar på och precis när jag ska gå och lägga mig kommer Ola, mamma och Louise hem. Jag sätter på en film (walk the line, jävligt lång btw) men kan inte slappna av då en fet fluga surrar omkring i rummet och vägrar sitta still. Jag försöker ignorera den men med adrenalin pumpades i ådrorna och vilt uppspärrade ögon står jag snart halvnaken mitt i rummet med en ihoprullad tidning i högsta hugg. Efter en kvart sätter sig flugan på dörrkarmen och jag slår till med en kraft så grannen måste hört smällen. Nöjd kastar jag tidningen i en hög och kryper ner i sängen lugn vid tanken på att flugan numera bara är en fläck på den vita listen.
         


Kommentarer
Postat av: sussi

Åhh tack för att du tycker det :)

skönt att skriva ibland. Varför tycker du jag skriver "klockrent"?



Jag sitter på Arlanda nu.. Ska hem snart . Ville du följa med ikväll? Vore så roligt! Jag tycker du ska det:)



Förlåt för stavfelet. Åtgärdar det!

2008-10-11 @ 13:51:56
URL: http://famousgrouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0