it takes a fool to remain sane




Vakande
i morse och blev grymt besviken när jag kom på att det redan var söndag -what?! Jag trodde bestämt att det var lördag, men där högg jag i sten.
Gårdagen.. oj, oj, vart ska jag börja?
Vi vet redan att dagen började seegt hos les sis. Tog bussen så jag var hemma vid sex-tiden. Så det var bara att hoppa in och speed-duscha direkt eftersom Anna och jag skulle ta samma buss som avgick 19.33 från mig. Så jag kastade på mej smink och trädde (bokstavligt talat) på mig min kjol jag lovat jag skulle ha (så Anna skulle slippa ha kjol själv). Kastade i mig lite mat, hann inte fixa håret, sprang till bussen.
        Vi kliver av vid gränby och går mot parkeringen vi bestämt att vi skulle ses vid. Anna, abstinensig, ber mig "ge hit en cigg" efter att jag avslöjat att jag hade danska cigaretter i väskan. Helena hade nämligen köpt cigg åt Anna, men kunde i sin frånvaro, inte göra så mycket åt Annas rök-sug.
Vi står och fryser lite smått och undrar var Helena tagit vägen, så jag ringer och talar om att vi står vid parkeringen nu, varpå Helena svarar "jaha, men säg det då, jag kommer ner!"
Några förvirrande minuter senare hittar vi på varandra och går mot busshållsplatsen för att möta Camilla. 
      På bra humör och tacksamma för att få komma in i värmen, kliver vi snart in i 'den-jätte-stora-ettan'. Vi mjukstartar i köket och tack och lov har Helena tagit med min kvarglömda vinpava som lurat i deras skafferi sedan många helger tillbaka.
Vi snackade, drack och tog MASSA fula och fina kort. Tiden rann iväg som bara den! Vid ett tillfälle höll jag på att grabba tag i Roger, som kom ut från toaletten, i tron om att det var Camilla som gömde sig där inne. Förvirrad letade jag vidare i den-jätte-stora-ettan vilket var avklarat med en huvudvridning 360 grader. Tillslut fann jag henne på balkongen pratandes med sin far som, jag citerar, "alltid ringer när jag är full".
Som vanligt började folk(eller ja, jag, anna, camilla)  visa sina party trick, Annas unbelivible kramp-händer, Camillas gummi-fingrar, en veckad tunga, Jag som briljerar med min jack black-min.
Kan tro att folk blev imponerade! Men det var faktiskt en kille som hakade på Annas "böja-tummen-så-den-ligger-lodrätt-med-handleden".
Tiden tickade på och vips så var vinet slut, liksom bålen, kan medge att det blev lite suddigt kring den tiden.
I kön till toaletten tittade jag in i köket och konstaterade att det fanns två Helena där inne. Båda kom fram till mig och undrade om jag ville ha ett glas vatten. Vatten? ååh detta underbara vatten! "ja tack".
Väl inne på toaletten satt jag med huvudet i stolen en stund och konstaterade att det kanske var dags att ringa efter skjuts hem.
En arg Daniel stod en stund senare på parkeringen jag och Anna samlats tidigare.
Kände mig jätte dum som bara tog mina saker och drog men det enda jag hade i tankarna var "luft-buske-säng".
Nu när jag tänker efter är jag riktigt imponerad på mig själv som hittade tillbaka till parkeringen! Och ännu mer av att Daniel faktiskt stod på samma parkering. Efter lite hulkningar mot en lyktstolpe var jag så redo jag kunde bli att sätta mig i bilen. Det var den hemskaste bilfärden i hela mitt liv! Jag bad Danne stanna till en så där 3 gånger på vägen. Han kan bli karusellförare kan jag säga. För så fort jag hämtat andan och huvudet slutat snörra så satte det igång igen samma stund han tröck på gasen. Huvaligen, aldrig mer! Förstår inte vad jag tänkte med! Jag som haft perfekta fyllor flera gånger i rad nu, vad hände? Jag skyller på bålen. Kastade mig i säng så fort jag kom hem -underbart!

Pratade med Anna idag och mycket pekar på att det faktiskt var bålen det var fel på! Anna var den enda som hade hållit sig till öl medans jag, Helena och Camilla tog åt oss av bålen = vi 3 mådde skit. Camilla mådde kanske inte så illa, men tror Helena fick upp lunchen igen någon timme efter att jag åkt hem. Sista gången jag lyder mottot; Gratis är gott!
Efter att ha spytt som en räv kvällen innan var min halsonda som bortblåst när jag vaknade nästa morgon. Tror gallan fräte bort alla bakterier i halsen -inget ont som inte för något gott med sig!

Kommentarer
Postat av: Camilla

ja xD.. vaffan va det i bålen?!

2008-10-19 @ 21:28:46
URL: http://metmaskis.blogg.se/
Postat av: anna

vilken tur att ja BARA höll mig till ölen=)

2008-10-19 @ 22:37:56
Postat av: sanna

va fan har du kvar dom där jävla ciggen än haha

2008-10-20 @ 15:14:54
Postat av: madde

haha givetvis!

2008-10-21 @ 17:19:09
URL: http://okoktmakaron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0