Thank God its thuseday

Lite osäker på stavningen av "tisdag" men jag tror de flesta kanske begriper ändå.
Jobbade igår, gick kanon förutom att jag var lika seg som knäck i huvudet! Mamma väckte mig vid tio, syrran skulle komma ut och plocka bär så om jag ville övningsköra kunde jag få köra in och hämta henne. Kände mig lite tveksam till min förmåga att köra i och med mina få timmars sömn. Men efter frukost hade jag samlat mig lite och det bar iväg till stan. Tyvärr regnade det rejält ett par gånger, det var otäckt! "Fortare!!" betydde att mamma skulle vrida på så vidrutetorkarna gick snabbare.
     Jag hade flyt och behövde inte stanna vid några rödljusen. Vi hämtade upp syrran sen var det raka vägen hem igen. Det var intressant att bli ledsagad av en annan än mamma, syrran kan vara ganska bestämd. "Gasen i botten" fick jag höra ett par gånger mamma brukar mest uppmana mig att bromsa. Efteråt blev jag glad för jag tycker verkligen det går framåt i min "träning". Förut fick jag alltid panik i korsningar (speciellt om det stod någon bakom) och fick gubbstopp(feminist, javisst!) Men nu glider jag iväg efter stop!
Tänkte träna idag, måste vänta tills pappa och lotta kommer hem så jag kan få vägbeskrivning och cykel! Hoppas nautilus är någorlunda bra här iallafall. Nöjd sålänge det inte ser ut som på centralbadet. Boländerna är en dröm att gymma i!

Nej nu måste jag dra upp rullgardinerna innan grannarna tror det bor en vampyr här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0