bambi

hua. Hemma efter en tur till studenternas ip. Hade gjort choklad och brett mig en macka, packade väskan och satte mig på bussen. Blev lite comfused först för jag hade läst på nätet att man kunde komma dit och åka men det verkade bara vara biffiga hockey killar som var ute och gled. Så jag gick ett varv runt för jag ville inte se borttappad ut. När jag kommer runt på baksidan ser jag en liten pöl som står tom. Kollar mig omkring och tänker "är det här allmänheten får åka eller?" Det var en gästparkering, dom hade tagit bort betongsuggorna och hällt ut en hink vatten ungefär. Men det fick duga. Två yngre killar kom och jag frågade om det bara var att åka "javisst man får åka så mycket man vill". Så jag snörade på mig och klampade ut på isen. Tog några försiktiga tag. Fan va svårt det var då! Var ju hundra år sen jag åkte. Eller ja, åkte långfärdsskridskor fast dom var lättare att hålla balansen på. Åkte runt där ett tag, riktigt skakis. Så fick jag "ont" i korsryggen hela tiden, tror jag stog för framåtlutad fast jag hade bestämt mig för att om jag skulle ramla skulle jag ramla framåt, inte på svanskotan.
Åkte lite och bestämde mig sen för att åka hem. Drack min varma choklad och åt min macka påväg till bussen. Kändes bra att ha gjort någon aktivitet ute.

Imorrn blir det afro dans, yeeii!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0