Oväntad utgång







Var ute och slog runt igår helt oväntat. Helena vet att allt jag pratade om i fredags var den där godispåsen jag skulle unna mig och stoppa i mig när jag kom hem. Sagt och gjort, kastade i mig en tallrik gröt sen lade jag mig på sofflocket med täcke och kuddar och gosade ner mig med godisskålen i högsta hugg. Så får jag ett sms av F som frågar om jag vill hänga med ut på nation "låter kul men jag har ingen kår-leg" svarar jag. En blinkandes smiley med texten "det är lugnt jag känner vakten" får jag till svar. Jag ligger och tvekar en stund men blir inspererad av "yes man" som jag nyligen sett så jag bestämmer mig för att ta en powernap och sedan hoppa in i duschen, då borde jag orka. Någon powernap blev det inte tal om då jag blivit alldeles för stressad och  oförmögen att koppla av. Hade tänkt waxa benen men hann inte mer än ett halvt. Tänkte fråga syrran om vi skulle waxa varandras ben, mycket lättare än att göra det själv.
För att inte glida ifrån ämnet.. I och med att tvättmaskinen inte fungerade sist hade jag inte så mycket att välja på men kastar på mig ett prickigt linne och en rosa cardigan. Tog ett par sneakers för jag vägrade plåga mig själv genom att 1) Riskera att halka och bryta nacken 2) Få skavsår 3) Frysa om tassarna. Tyckte det var ett säkert kort också eftersom jag skulle ut med en karl och inte kunna rådfråga den andre om vilka skor som var mest lämpliga.
Åkte in till stan till halv elva och F hade träffat på ett par bekanta på O'connors så jag gick upp dit och vi satt där ett tag. Knatade vidare till nationen och jag kände att sneakers var ett klokt beslut. Nöjd över mitt val.
Knökat med folk och sniglar i baren. Ett tag tänkte A hoppa in och blanda drinkarna själv. Jag och den andra damen i sällskapet gick en sväng på toaletten (otroligt -ingen kö!) När vi kommer tillbaka står F och svär över den dåliga servicen i baren och M och A syns inte till. F får precis in sex white russians och betalar när M dyker upp med fem öl i nävarna. Så jag får ett glas i den ena handen och en flaska i den andra. Ölen lyckas A senare välta omkull.
Stället stängde ju redan vi ett så vi drog oss tillbaka mot stan, knatade mot blue moon bar (F kände ägaren -bra med kontakter!) men där var det så tragiskt dött! Vi satt och snacka och hade trevligt ändå men det var så sjukt att det inte var något folk där! Stället är hur fräscht som helst, tror bara att folk glömmer bort att det finns!? Hade skickat sms till Sandra tidigare på kvällen "öm i rattarna och blivit armbågad två gånger" så hon ringde senare "vafan berättar du inte att då är ut för!" Så jag träffar henne en stund utanför och går sedan in och säger hej då till sällskapet eftersom sista bussen snart skulle gå. Jag känner ett trängade behov av snus (spriten hade försvagat min starka vilja att sluta) och vi går till kiosken bredvid people. När vi kommer ut och besviket konstaterar att vi måste dela på oss kommer en kille fram "min kusin tycker ni är söta kan inte ni gå fram och prata med honom" Han gissar rätt på att jag är 87:a och jag blir misstänktsam om hur han fått reda på det. Grabsen var 89 eller liknande, dom låg i lumpen, är det 89orna som är där nu?! Jag säger att "det är lite för lammköttigt" (tänk att jag en dag skulle bli för gammal för lumpenkillar!)
Sandra och jag är på hugget (vi blir alltid så klockrena och kör stenhårt när vi get to gether) Killen ser osäker ut men garvar (de flesta killar överrumplas av våra grova ord och oblyghet, klassisk kommentar "säg till om jag går som en hora")  
Vi är tillslut tvungna att säga hej då och jag går mot stora torget. Kravallet när bussen kom liknade något man sett på animal planet men jag är smart och ställer mig långt fram och lyckas kliva på som nummer fyra och lyssnar på p3 vägen hem. Messar lite och lägger mig sedan tillrätta med min efterlängtade godisskål. Slutet gott allting gott. Undra vad denna kväll har att erbjuda.  

Kommentarer
Postat av: Jenny (millas siister)

Ja det var supernajs =)

Ser att din kväll blev najs med. Härligt avslut med godisskålen ju ;D

2009-02-09 @ 18:56:22
URL: http://underbarasteflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0