lite onsdags filosofi

Pjuh.. Usch så trött jag är! Fast(h) det är skönt att vara trött för då somnar man i tid. Om det inte blir som igår då jag var jättenöjd med min trötthet men när jag väl släckte och skulle somna blev jag helt pigg i knoppen. Irri.
Slarvade och plågade min krångelmage med lite glass. Det kommer jag få sota för känner jag.
Jag får nervsammanbrott av alla kanaler jag har nu. Det är som en drog och det är så intensivt att zappa mellan kanalerna i sökandet efter det absolut bästa och roligaste jag vill se så det slutar ändå oftast i att jag stänger av tv i ren psykisk utmattning. Jag blir bara hel nipprig av att inte kunna välja, pulsen ökar och min hjärna får panik. Får obehagskänslor bara att tänka på det. Brr. Ska blir skönt när alla provkanaler försvinner!
Det finns liksom 300 olika natur och vetenskaps kanaler att välja på; canal + nature, canal + ultra nature, canal + sience, canal + motors, discovery, discovery travel etc.. för att bara nämna några. Det är hemskt. För att inte tala om alla filmkanaler *ryser* bara filmer från 2007 som man stått och velat med i videobutiken och tänker att "jag måste passa på att kolla på den nu när det är gratis".
Nej nog pratat om tv. Det var inte alls meningen!
Mamma var förbi här ikväll, men jag var så trött så jag var nog inte så rolig. Fick det sista som stod i Rasbo. Igår var jag jättenöjd för jag fått undan allt men lik förbannat så står här massa nya kartonger!
Mamma hade plockat med sig lite recept som jag bett om, på bla. bröd som jag tänkte göra, roligare än att köpa och inte ens speciellt krångligt. Hon hade gjort en smajli på kuvertet också, så söt min mamma! Är verkligen jättetacksam för all hjälp med flytten jag fått. Hjälpte mig måla och tapetsera och köra och släpa grejer till förbannelsen. Tack mamma!

Phju diskat och torkat spisen, skönt! Den här veckan har gått så fort, oxå skönt.
Nej nu ska jag lägga ner, kom av mig lite när jag var iväg och diskade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0