Raketer, is och blåmärken




Min pulveriserade arm




Nyår gott folk! hade inte sådär jätte lust att fira nyår i år faktiskt. Enligt min erfarenhet har man bara höga förväntningar så blir det bara kattskit och man blir jättebesviken. I år kände jag bara att jag sket i vad jag gjorde, kände lika mycket för att bara hyra en film och mysa upp mig i soffan. Trots alla argument gick jag ändå in på glasbanken den trettionde och införskaffade eventuella nödvändigheter. Köpte bland annat en öl som hette "hell" den var ju läcker så jag var tvungen att prova den även fast tanken "smakar väl som den heter" gled förbi i hjärnbalken.
Jag slöade när jag kom hem och gick motvilligt in i duschen. Hade dessutom en huvudvärk på G så man var väl inte så värst taggad. Hade lovat att sörpla lite vin med Ingrid så jag åkte in vid halv tio tiden. Önskar mamma och Ola ett Gott nytt år och ska precis smälla igen dörren när jag hör att mamma säger något mer.
Jag öppnar dörren igen "Va?"
-"Det är snorhalt ute så gå försiktigt"
"Arå" säger jag och smäller igen dörren efter mig. Sätter ner min pumpsförsedda fot på det första trappsteget men den halkar och under en hundradels sekund befinner jag mig en halvmeter ovan mark innan jag landar med ett brak och kasar vertikalt ner för de resterande trappstegen. Min första tanke är "Fan! Champagnen!" När jag kontrollerat att flaskorna är hela känner jag hur det bultar i svanskotan och underarmen. Man ska inte gråta över spilld mjölk. Stapplar vidare till bussen.
Fick sällskap på bussen av Nordlund (snart icke grannen) och hans charmiga (torrt uttal) kompisar. Den ena kom fram till oss där vi satt "vill du ha en dubbelmacka?" (inte allvarligt menat -hoppas jag) Jag kollar frågande på killen, på nordlund och på killen igen "va?" Killen vänder sig om i bussen "YES!" (höjer en näve i segergest mot en tredje kamrat längre bak).
Klev upp hos Ingrid och hennes rara föräldrar, lagom till efterrätten och fick en delishius fruktsallad. Helena ringde när jag klev av bussen, bussarna gick ju inte så ofta men hon hade lyckats övertala Den Nyktra Killen att hämta mig i stan. Jag går ut strax innan elva och möter dem vid Sivia torg. Helena har Rogers på tok för stora skor på sig och en annan killes plånbok då hon fått i uppdrag att köpa cigg när hon ändå var i stan.
Dessvärre fick hon inte handla på hans leg (likheten var väl inte sådär slående antar jag) så jag får "köpa ut" åt henne. Tur att kassöskan ändå var schysst och gick med på det, annars brukar det vara att BÅDA måste ha giltigt leg även fast bara en handlar vilket är skit löjligt.
Helena förbannar att jag, som är yngre, fick köpa ut åt henne.
Anländer till festen och har ruskigt kul trots huvudvärken som sakta löstes upp av alkoholen.
Skulle få skjuts med Anna och Daniel som skulle bli hämtade av Annan pappa. "jag säger att han kan komma klockan ett" Det tyckte jag lät bra med tanke på min huvudvärk tänkte jag. Men satan vad tiden gick fort! Hade precis kommit igång så skulle man åka hem! Skulle gärnat stanna kvar in på småtimmarna.
Klockan tolv gick vi ut och firade av lite raketer och skålade i Champagne (jag hade iallafall lovat mig själv att jag skulle göra just det vid tolvslaget)
Camilla och jag roar oss genom att ta bilder och sticka in konservöppnare i form av en snopp i hörnet av varje bild, alla med neutrala miner eftersom det var meníngen att vi skulle se ut att vara ovetande om "killen som stack in snoppen i varje bild" -som en sån där "vafan?!?!"-bild, när man upptäcker nått i bakgrunden efter man framkallat och går igenom
dem. (Se facebook)
Känner mig ändå nöjd med mitt lilla Nyårsfirande. Det enda som fattades var Snusan. 

Håller tummarna för att jag hinner flytta in i helgen!!




 
Jag ska strypmörda bill gates!! Sitter och ska fixa lite bilder men nej då! dom är skrivskyddade som det inte går att häva -what the fack!? - vem är arslet som inte tänkte än vad, just det, arslet räckte? Kan något höja blodtrycket mer än när datorn sätter sig på tvären mot vad man försöker göra? Människan kommer sakta utplåna sig själv genom dessa påfund!

Kommentarer
Postat av: Katta

Skönt att din arm inte är så hårig ;) haha (no offence sis!)

2009-01-20 @ 15:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0