sol ute sol inne, sol i kropp sol i sinne

Regnet kan ösa ner så mycket det vill, känner ändå att jag är på bra humör! Den här sommarn har jag faktiskt inte brytt mig ett skvatt om vädret! När det varit mulet har jag tänkt "skönt att det blir lite svalare en stund" när regnet stått som spön i backen har jag sagt "vad mysigt med lite varmt sommar regn!". Hösten står på tröskeln, eller ja, en bra bit in i farstun, men det påverkar mig inte det minsta faktiskt! Jag är glad att jag får njuta av alla nordens väder-lekar och årstider! Året delas upp i 4 årstider; ljummet, varmt, svalt, kallt, vi får uppleva alla grader av vädret. Vissa länder får nöja sig med "så-varmt-att-man-inte-kan-gå-ut" eller "regnar-så-mycket-att-bilen-flyter-bort". Jag niger, tackar och bockar för att vi får medium väder i fyra olika former. Inga tornados eller jordbävningar här inte!

Här om dagen hade jag min "sverige" tröja på mig (stor, mörkblå luvtröja med gult tryck jag köpte under sverige-vm eller nått) den är supermysig men känner mig obekväm när jag har den; Helt omedvetet(för en tid sedan) gick jag ner till affären i g-sunda med den, fick blickar som om jag haft höga kängor och utstäckt högerarm. Det stör mig lite(nej inte så lite), jag blir så trött på att man nästan ska skämmas över att hissa flaggan. Det är vår landsflagga, har inget att göra med dem som bor i eller utanför landet att göra. Varför ska det vara så tabu?! Lite patriotisk ska man väl få vara? Jag älskar Sverige och är mycket stolt och glad över att bo i ett så tryggt och välmående land(allt är inte guld och gröna skogar men det är inget u-land direkt, hur gärna folk än vill påpeka "allt som är åt helvete") vi har det bra i Sverige, så är det bara.

MF over and out.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så har jag faktiskt också känt hela sommaren! Annars brukar jag vara väldigt negg till väderomställningar, men i år har jag bara njutit!

Och så håller jag verkligen med om det där med att man absolut inte får hylla sverige, inte om man är svensk iaf, för då är man ju rasist.

Eh ja eller hur! Förstår mig inte på folk ibland!

Hoppas du kommer till Milla! Jag tror inte jag skulle klara mig utan underbara Madds.

2009-09-09 @ 21:59:48
URL: http://underbarasteflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0