Västerås

Sitter hos pappa i Västerås, kom hit vid halv sju tiden. Det tog 2 och en halv timme att ta mig hit! Vaknade sent och insåg att jag var ensam hemma, huvudvärk och allt. Tyckte inte att det fanns någon mening att vara kvar, så jag packade en väska och satte mig på bussen till Uppsala. Matchade in 804:an mot västerås. I enköping, tänker att vad skönt att snart vara framme. Bussen släpper av folk, svänger tillbaka samma väg den kom, reagerar inte först eftersom den börjat åka massa konstiga vägar från enköping men tar för säkerhetens skull fram tidtabellen och upptäcker till min fasa att bussen jag sitter på inte finns med i tabellen "uppsala-västerås" kollar upp och ser att bussen är påväg till bussgaraget! Reser mig när bussen stannat och en förvånad busschafför kollar upp "jag glömde kliva av" är det enda jag kommer på att säga. "Sov du?" Frågade han, tacksam över en anledning till att "glömma" kliva av bussen svarar jag snabbt "ja..!"  och rycker på axlarna. Får kliva av bussen och hoppades att ingen såg mig. Går upp mot stationen och går in på kiosken, 45 spänn för dricka och en snickers!! Var inte i mina sinnes fulla bruk efter förödmjukelsen och betalar det hutlösa priset, utanför inser jag vilken sinnessjuk summa jag lagt ut på skräp! Hade jag varit mig själv hade jag kastat tillbaka grejerna i hyllan och gett kioskägaren fingret! Måste jag tillägga att jag dessutom hade ett migrän-anfall comming?
Alla som känner mig vet hur.. snål jag kan vara (skulle vilja säga sparsam) Har jag köpt någonting ska jag få ut vart enda öre av det! En anledning till varför jag äter upp varenda smula på tallriken av det äckligaste jag ätit bara för att det kostade över 50-lappen. Ett exempel; i somras gick Ingrid och jag och köpte kul-glass. Av någon anledning skulle jag vara lite "wild and crazy" och prova en ny sort och inte samma säkra kort jag alltid tar. Det blev körsbär och pecannöt-kola(min favorit). Körsbärsglassen var det vidrigaste jag smakat! Förstår inte hur man kan kalla det glass, som ska vara en njutning, det var ren tortyr och ett hån mot både körsbär och glass och allt gott!! Som att hälla ut olja i haven!
"men peta bara bort den" sa Ingrid. "Nej! den här har jag betalat för" gläfste jag och gluffsade ursinnigt i mig smörjan. När jag väl kom ner till min favorit mådde jag illa, men det var bara att fortsätta att "njuta" och jag förbannade mig själv för mitt våghalsiga infall.

Hmpr.. men nu sitter jag här i Västerås efter mycket om och men.
MFOAO




Att spotifya: Familjen - det snurrar i min skalle
Lady gaga - papparazzi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0