Gott nytt år

..Så här i efterhand får man väl tillägga. Har (som vanligt) varit lite seg med att uppdatera bloggen. Men det är nog ingen panik för de ynka läsarna som hittar hit. Annat vore det om blondin-bella plötsligt slutade skriva om sina café besök.

Jag har senaste tiden varit bosatt under min gode vän N's tak då hennes bättre hälft A är uppe och dricker öl i Åre. Så senaste nätterna har jag vaknat av att "min mobil ringer" när det visat sig vara N själv som klickat på den gröna luren för att bryskt väcka mig ur min slummer för att väsa "kan du kolla under sängen" alternativt "jag tror det är någon på nedervåningen". A, jag känner med dig.

Hade ett par inbjudningar öppet för nyår men ville ha alla dörrar öppna, så det var i sista minuten vi tackade ja till en inbjudan till 18-års fest i enk. Första timmen var det "när-får-vi-gå-hem" stämmning. Men det slutade med att vi satt kvar tills dom började städa. 90-or är inte så tokiga trots allt. En goding jag snackade med (och hånglade upp i garderoben) hörde på något vänster fel "va? är du gravid?" Jag tog såklart tillfället i akt "Ja, det är jag, N kan jag få lite mer champagne?" Han reagerade inte, men när han frågade vem som var pappan och jag svarade "vet inte, det står mellan 4 personer" satte han nästan ölen i vrångstrupen. 
Och jag lade armen om honom och ropade "N jag har hittat en pappa åt mitt barn!" Ett par repliker senare erkände jag att det inte fanns någon bulle i ugnen. Men killen var klockren och resten av kvällen var jargongen "J ska bli pappa!" (vilket resulterade i en förbannad syster som ville hälla öl på mig) 

N garvade ända tills dagen efter av att jag tog av en kille slipsen och satte den runt pannan istället. 

Alla blev imponerade av att vi drog fram varsin cigarr vid tolvslaget, N skalade halva cigarren när hon skulle stoppa ner den i "fodralet" igen.

Snälla O skjutsade senare hem oss, så underbart att vakna "hemma".


Nyår kan sammanfattas som awesome!



Kommentarer
Postat av: Barre

Säger ju att vi 90or är den bästa årgången. ;) God fortsättning på dig ^^

2010-01-13 @ 08:57:42
URL: http://forkmaster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0