as kalas

Igår vaknade jag vid 9 tiden och bestämde mig för att ta en morgonpromenad i solskenet! Jag klädde på mig och precis när jag ska öppna dörren ringer det på den, där står Nathalie med filmjölk i högsta hugg, hon hade åkt in tidigt till stan med Adde och överraskade mig med frukost. Så vi åt oss mätta innan vi begav oss till maxi, köpte fika och åkte tillbaka till våra rötter dvs örsa för att fika hos Marre. 

Påväg mot Enköping igen började vi slåss i bilen och var nära att köra på en gubbe som fick hoppa ner i diket. Natta utbrast "nu var jag nära att köra på wallberg!"
Vi mötte Adde i stan, jag gick på bolaget och så sa vi hej då. Jag var trött och kände mig helt otaggad att festa, ändå lyckades jag ta mig in i duschen och göra mig i ordning. Micke (vars flickväns födelsedags firande jag skulle på) och Roger (mickes fulla kompis) ringde mitt i mascaran och frågade efter portkoden "skynda dig det är svinkallt". Micke tappade en öl i min hall, väl på gång mot kalaset bad jag roger hålla i min vinflaska då Micke visat viss handslapphet. Roger svepte halva flaskan. Efter halva vägen och syrliga kommentarer från min sida fick han dåligt samvete och erbjöd mig ny dricka hos Micke, "dricker du öl? eller rödvin?" Jag, med likgiltig min "nej" (gick och tog i smyg senare)
Alla var på toppenhumör hos Mikal och det var som att gå in i en vägg av ölos och fulla stämmor som sjöng med i senaste cascadan. Skakade händer och slog mig ner i köket. Följde med Micke och hans kedjerökande kompis ut och inte nog med en skum skin head granne som med vidöppendörr och hökögon iskallt studerade oss friskade Micke upp mitt minne med historier från den gamla goda tiden i Örsa. Bland annat hur jag och Natta brukade ringa och sjukanmäla folk, som senare dök upp som vanligt i skolan "Ja, hej det är michaels mamma.." Något jag helt glömt bort. Eller när han och katten jansson (jag addade katten framför hans efternamn en gång vilket blev hans smeknamn) hjälpte(släpade) mig hem från elljusspåret efter en häxa för mycket.
En salig blandning av vin, öl och shots blandades i min mage, plötsligt var klockan 23 och det var dags att bege sig mot krogen. Vid bankomaten kommer jag på att jag glömt min plänbok hemma, Micke och jag går tillbaka, halvvägs ringer en ledsen flickvän som inte blev insläppt av en grinig vakt som höll hårt på "ta en promenad och kom tillbaka om 30" regeln. Vi möter upp henne och kvällen avslutas på star lounge. Vi värmde våra stelfrusna händer (mina fingrar såg ut som korta, tjocka, röda korvar) vi hann bara med varsin öl (för min del en halv eftersom jag spillde ut halva min  över bordet) innan stället stängde och det var torggrillen och hemgång som gällde.
Somnade nästan så snart huvudet nuddade kudden, ovanligt för min del, ack så skönt! Vaknade halv 7 efter en kort natt av jobbiga drömmar.
Så nu ligger jag här febrig och väntar tills jag ska försöka sova igen.

Fredagen hade inte kunnit blivit bättre, det är när man är som minst taggad man har som roligast!
see ya'll at work



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0